Hot...hot....hot.... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu Hot...hot....hot.... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

Hot...hot....hot....

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 Juli 2010 | Spanje, Ponferrada

Hier een kort berichtje uit het bloedhete Spanje!!
We begrepen dat het bij jullie ook lekker zonnig is....
Wij halen met gemak de 35 graden iedere dag en ´s avonds koelt het af tot slechts 30 graden (lang leve het aircosysteem in ons huisje, zullen we maar zeggen!)

Inmiddels zijn de Spaanse lessen van Ingrid gestopt vanwege zomervakantie en is ze begonnen aan een cursus voor Spaans administratief medewerkster (met verder alleen Spaanse studenten), er zitten nu al een paar lessen op en het ging erg goed gelukkig! De cursus duurt 4 maanden, dus voorlopig flink studeren :D

Roel is ook nog steeds hard aan het werk. Zijn eerste half jaar zit er bijna op, dus dat wordt spannend. Natuurlijk houden we jullie op de hoogte van alle (eventuele) ontwikkelingen hier.

Dit weekend is er veel te doen in Ponferrada, de tempeliersnachten beginnen. Dit houdt in ieder avond feest, veel tapas, wijn, bier en middeleeuwse activiteiten zoals een markt, diner, schouwspel en paardrijden.

Verder volgen we natuurlijk het WK nog op de voet, we blijven hopen op de finale Nederland-Spanje!!
De laatste wedstrijd om 4 uur was niet zo populair, dus we zaten met de plaatselijke kaartclub (gemiddeld zo´n 80 jaar) Oranje te kijken. Volgende week komt er in ieder geval Nederlands gezelschap om Oranje eens flink aan te moedigen. We hebben er al zin in!

We wensen iedereen veel plezier met het warme weer en als Ryanair een beetje mee wil werken, zijn we over een paar weekjes weer in Nederland te vinden!

Hasta luego!

Roel y Ingrid

• 01 Juli 2010 - 16:23

Chantal Rovers:

Gelukkig blijven jullie lekker voor Holland haha. Ik heb volle bak Portugal aan proberen te moedigen, maar mocht niet baten. Wil natuurlijk niet dat jullie bij een finale Nederland-Spanje in elkaar getimmerd worden ;)
    Maar Ing heb jij eigenlijk wel tijd om naar die wedstrijden te kijken of gaat je laptopje mee? Let op die boerderij dadelijk lopen je koetjes weg!

En Roel ik hoop dat je zaterdag tijdens het werk niet te veel last van ons hebt gehad.

Groetjes,

Chantal

• 02 Juli 2010 - 08:22

Greetje:

Vanavond weer goed aanmoedigen he!
    Wij hebben vorige week aangemoedigd in een kroeg in Afrika, ook bijzonder!
    Zijn net terug, Oeganda was echt super!

en airco....best een goed idee, zou ons huis op dit moment ook niet misstaan haha.

Ing succes met je cursus, roel succes met je 1e halfjaar afronding (en natuurlijk het vervolg!).

x Coen en Greetje

• 02 Juli 2010 - 12:23

Ilse:

Wat ziet het er toch geweldig uit daar!! En ook erg gezellig met al die hollandse kleuren...hahahaha!! Maar zwemmen in de rivier dat kan hier ook hoor, wij zijn met dit weer regelmatig met de hond aan de Hollandse/Lithoijense Maas te vinden!! ;)
    Geniet van de wedstrijd vanmiddag en duimen dat "we" doorgaan naar de volgende rond.
    Tot de volgende keer!
    Groetjes uit het benauwde Nederland,
    Ilse

• 10 Juli 2010 - 22:58

Marlies Franssen:

Terug in Nederland en voor mijn gevoel is het hier heter dan in Spanje. Zoals gehoopt vanavond finale Nederland-Spanje. Alles Oranje, maandag niet naar kantoor dus er helemaal klaar voor.

Groetjes, Marlies
    PS Zal foto van vorige week mailen

• 12 Juli 2010 - 15:03

May En Corry:

Hallo Ingrid en Roel,

Wat een pech hebben we toch gehad bij het voetbal! Nu Nederland geen kampioen is geworden kom ik bij de poule niet meer boven Ingrid te staan. Dit was de laatste kans. Tot over 4 jaar bij welke firma??
    Groetjes mama

• 12 Juli 2010 - 18:27

Jan En Maria:

He roel en ingrid.
    Proficiat met het behalen van de wereldbeker.
    het doet wel pijn maar ere wie ere toekomt, was zeker wek gezellig.
    Nou hier bij ons was alles direct na de wedstrijd weg en naar bed.
    Hopelijk over 4 jaar opnieuw een kans groetjes Jan en maria