Oranje in Spanje - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu Oranje in Spanje - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

Oranje in Spanje

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 Juni 2010 | Spanje, Ponferrada

Het is al weer een paar weken geleden dus hoog tijd voor een update!!

Zoals afgesproken hebben we de zon mee naar Nederland kunnen nemen :D
Helaas zijn we hem vergeten mee terug te nemen, maar inmiddels heeft hij de weg weer gevonden!

We vonden het ontzettend leuk om weer even in Nederland te zijn.
We hebben twee geweldige bruiloften mee kunnen maken (met zelfs een muur met frikandellen!) en tussendoor heeft Roel nog een rondje Benelux gedaan.

Inmiddels is hier het ´gewone´ leventje weer begonnen.
We zijn naar een beurs in Galicie geweest (waar we bloembollen bij een Nederlander hebben gekocht) en we hebben al wat WK-wedstrijden bekeken (waaronder natuurlijk Engeland met onze vrienden).
De WK-gekte is hier nog niet losgebroken. De Spanjaarden beginnen blijkbaar pas met kijken zodra de poulewedstrijden achter de rug zijn, want dan wordt het pas echt spannend. Verder kennen ze het fenomeen ´zegeltjes sparen bij de kassa´ ook niet. Voor ons dus helaas geen, Beessies, Oranje buddies, armbandjes of andere gadgets.

Maar wij als echte Hollanders kunnen natuurlijk niet wachten tot morgen!! We hebben veel oranje-spullen gekregen van Heidi en Ivonne, dus we gaan hier even laten zien hoe we het in Nederland beleven.

De komende tijd is het rustig met bezoekjes, maar gelukkig staat er op 9 juli weer een bezoek van Alex & Ellen in het vooruitzicht :D

We beloven dat we vanuit Spanje ook héél hard Oranje aan gaan moedigen.
De wedstrijden vallen in de siesta, dus voor ons geen probleem!
We wensen iedereen veel oranje-plezier en we kunnen niet wachten tot de finale Spanje-Nederland :D

Hasta luego!

Roel y Ingrid

• 13 Juni 2010 - 18:31

BobROSS:

geel + rood = oranje!

• 13 Juni 2010 - 20:16

Heidi:

Ja maar die finale Nederland-Spanje gaat Nederland natuurlijk wel winnen :-)
    Leuke foto's, maaruh.. zijn dat mega-snoepies?
    Ik wens jullie ook heel veel WK plezier en maak vooral foto's van hoe jullie eruit zien als echte oranje fans (en van zoveel mogelijk spanjaarden met nederlandse vlag op de wang, dat was de opdracht).
    Groetjes!!
    En wat een schattige foto weer van die Bo :-)

• 14 Juni 2010 - 06:09

Alex:

9 Juli :-)

• 14 Juni 2010 - 12:07

Ilse:

Hallo daar!
    Leuk weer iets van jullie te horen, maar wel een beetje kinderachtig dat jullie de zon mee terug naar Spanje hebben genomen!!
    Veel plezier tijdens de WK-siesta's en tot de volgende keer!
    Groetjes, Ilse

• 15 Juni 2010 - 19:32

Papmambo:

Hallo Roel en Ingrid,

Wat leuk was het etentje in de Bock he. Mooie foto's geplaatst.Zo aan het zien doen de plantjes het goed op jullie terras.
    Ik wens Ingrid nog veel succes met de voetbaltoto en daag haar uit mij in te halen!!
    Groetjes May, Corry en Bo.

• 23 Juni 2010 - 20:34

Ineke:

Hup holland hup blijft gewoon de slogan, waar je ook zit ;-). Roel: ik zag de 7heuvelenloop inschrijving voorbijkomen? Dapper!
    Oh ja, en blijven schrijven, leuk om te lezen!

• 30 Juni 2010 - 22:11

Marijke:

Hallo Roel en Ingrid.
    Hoe issie? Zo aan de foto's te zien goed en fleurt de boel al op met mooie plantjes.Ben benieuwd of het gaat lukken Spanje tegen Ned. in de finale. Dit zou voor jullie altijd een feestje zijn wie er ook wint! Mijn poule zegt dat het Argentinië tegen Ned. is. Het dolle Ned. gaat hier nog steeds verder en komen ze nu al BEESIES te kort. We wachten maar af! Hier wordt het vrijdag 2 July 32 Graden heet, dus rustig aan en t.v. 's middags in de schaduw kijken. Hoe is dat bij jullie ook zo tropisch warm. Groetjes en tot de volgende keer. Marijke.

• 04 Juli 2010 - 13:13

Mam En Chris:

Ha Roel en Ingrid

We zijn net terug uit Italie. Gisteravond hebben we in Duitsland overnacht. We kwamen net een dorpje binnen toen de overwinningsgekte van de duitsers losbarstte. Veel getoeter en racende auto's. We waren blij dat we net van de weg af waren. Erg leuk om mee te maken. De wedstrijd van Spanje hebben we daarna op groot scherm gezien in de herberg waar we logeerden. Goed van Spanje die 1-0, het zal nu toch wel een gekkenhuis geweest zijn daar bij jullie.

Wie weet krijgen we nog Nederland-Spanje.

Groeten voor jullie beiden van Chris en mij.