Groene vingers in de regen... - Reisverslag uit Candás, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu Groene vingers in de regen... - Reisverslag uit Candás, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

Groene vingers in de regen...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 April 2011 | Spanje, Candás

Hola Amigos!!

Hier weer even een berichtje uit het helaas regenachtige Asturias!
Ondertussen genieten jullie vast van een heerlijk paasweekend in de zon, daar kunnen wij alleen jaloers op zijn! :(

Vorig weekend was het gelukkig beter weer en daarom zijn we een weekendje naar de Picos de Europa geweest.
Om precies te zijn in Cangas de Onís. Het ligt aan de voet van de bergen en is een erg levendig en gezellig dorpje.
We hebben lekker wat terrasjes gepakt en zijn een dag gaan kanoen met z´n tweetjes.
Iets te fanatiek misschien, want na 17 km hadden we toch echt het laatste stoppunt gemist :)
Dan maar tegen de stroom in weer terug naar het laatste stoppunt, waar we nog als eerste aankwamen... slome Spanjaarden...haha!

Inmiddels zijn we hier in Candás ook met een projectje begonnen.
We vroegen aan een oud boertje hier of we onze boerenkoolplantjes mochten planten.
Nou, hij was helemaal enthousiast en bood meteen een hele tuin aan.
Nu zijn we dus de trotse bezitters van een heuse groententuin.
De eerste pompoenen, aardbeien en uien groeien al goed :)

Deze week zijn we donderdag en vrijdag vrij, maar helaas maandag weer aan de slag.
Roel gaat in mei nog een beurs bezoeken, maar eerst krijgen we woensdag nog bezoek!
We kijken er erg naar uit, gezellig dat er weer iemand komt!

We wensen iedereen heel fijn en zonnig paasweekend toe!!!

Hasta luego,

Roel y Ingrid

• 22 April 2011 - 21:08

Chantal Roodbeen:

Hey Ing en Roel,

Das toch ook wat... dat wij gewoon beter weer hebben als jullie:-)

Jullie ook een heel fijn pasen, morgen gaan we bbquen bij Esther, gezellig! En zondag ga ik een dagje naar het strand met Tommy:-D waarna ik maandag mee mag gaan brunchen met zijn familie... ben benieuwd! Bytheway.. we hebben officieel nog nix... we kijken wel, maar tot nu toe klikt het goed!

Succes met jullie groentetuin!

Xx Chantal

• 23 April 2011 - 06:12

Franklin & Judith:

Hey Ingrid en Roel,

Jullie ook hele fijne paasdagen toegewenst!!!
    Wij gaan dadelijk lekker een dagje naar de dierentuim met Luuc!
    Nog een flinke tuin, zo te zien op de foto. Hopelijk gaat alles goed groeien!
    Tot Skypes!!

Groetjes!!

• 23 April 2011 - 07:25

Papmambo:

Hej tuinierders,

Leuk om te horen dat je in de voetsporen van je vader treedt! Je zult zien dat de biologische groenten lekker zullen smaken. Het wordt tijd dat we een keer naar de Picos komen kijken. Nog een fijne Pasen.

Groetjes papmambo

• 23 April 2011 - 14:47

Chantal:

Ing ik zie jou niet op de foto met een hark staan..?? Of was jij van de zakjes met the seeds ;) Na al dat farmville heb jij natuurlijk ook de meeste ervaring! Moet je ook om de 12 uur naar je tuin rennen om de groente binnen te halen?? Hier is het idd heerlijk weer! Maar helaas is dat natuurlijk maar eenmalig en zitten jullie gemiddeld genomen toch een stuk beter.... Ik ga mezelf maar eens in de douche gooien en zo werken. Fijne week weer en tot snel op skype!! Xx

• 23 April 2011 - 14:48

Chantal:

Chantal Roodbeen.... Zie ik hier al famieliebezoek?? Whahhahahah dat is een RELATIE!! Gefeliciteerd!

• 24 April 2011 - 11:31

Ilse En Gordon:

Hey stelletje boeren!!
    Wat leuk dat jullie een heus groentetuintje hebben kunnen aanleggen. Nu nog proberen uit te leggen aan de (slome ;-)) spanjaarden wat boerenkool precies is...met spek en worst... :D Dat worden heel wat uurtjes zwoegen in de keuken denk ik! Leuk dat jullie zoveel dingetjes samen ondernemen, Het regent dan nu misschien bij jullie, maar volgens mij vermaken jullie je toch wel!
    Fijn te horen/lezen dat het zo goed met jullie gaat!
    Groetjes uit het zonnige Oss,
    Ilse en Gordon
    PS denk dat ik nu maar een siesta ga invoeren...daar hebben ze in Spanje wel een goed punt mee! :)

• 24 April 2011 - 20:22

Pol En Steef:

Leuk om weer over jullie te lezen. Wij vragen ons wel af of boerenkool in het warme Spanje wel tot succes zal leiden. Een bekend gezegde stelt dat boerenkool lekkerder wordt wanneer de vorst er over geweest is. Maar je kunt de geoogste boerenkool natuurlijk ook even in de diepvries leggen. Hartelijke groet en nog een vrolijke voortzetting van de paasdagen. Pol en Steef

• 25 April 2011 - 18:34

De Zwitsers:

whoeha...wat grappig hoe jullie dat voetbalveld hebben omgeploegd tot tuin!! Erg knap hoor! Ben heeel benieuwd wat er allemaal gaat groeien in jullie tuintje.. tip: ze hebbe hier in zwitserland heerlijke rabarberjoghurt, dus plant ook maar wat rabarber, dan kom ik heb opeten :-) heb erg veel zin om weer een keer jullie kant op te komen!! Heel veel groetjes uit Luzern!!

• 26 April 2011 - 19:19

Sander En Linda:

Ook jullie bezoek heeft zin in woensdag :)
    Tot morgen.