Na regen komt zonneschijn..... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn..... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn.....

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 April 2010 | Spanje, Ponferrada

Het laatste berichtje is al weer van een tijdje terug...hoog tijd voor een update!!

Het zat ons even niet mee helaas.
We keken uit naar het bezoek van de ouders van Ingrid, maar door één of andere flutvulkaan kon het weekendje helaas niet doorgaan.
Balen, maar de tickets zijn omgeboekt en ze komen morgen hierheen!!
Verder was Bo ziek geworden. Veel zorgen en het liefst wilde we er meteen naar toe om hem een dikke knuffel te geven. Gelukkig ging het na een bezoekje aan de dierarts stukken beter met hem en kunnen we nu weer volop Skypen met Bo :D
Een andere tegenvaller was het feit dat Ka nogal wat geluid ging produceren. Dus Ka maar naar de garage gebracht. Het heeft wat centjes gekost, maar daarna was hij klaar voor de importkeuring (ITV).

Wij vol vertrouwen naar de Inspeccion Technica de Vehículos. Tja, een regulier apk-tje is niet zo'n probleem...maar het importeren van een auto gebeurt hier niet zo vaak.
Moeilijk, moeilijk....nog meer papieren nodig, nog meer stempels...maar na een paar uur mochten we toch de keuring in!
Met 3 man sterk werd Ka nagekeken en uiteindelijk ook goed bevonden :D
Nu op naar de volgende etappe....het regelen van witte kentekenplaatjes....pppfff....

Vorig weekend hebben we hier een Nederlandse pelgrim ontmoet waarmee we wat zijn gaan drinken en mee naar Las Medulas zijn gegaan. Het was erg gezellig en we kijken uit naar nieuwe Nederlandse pelgrims (iemand wilde plannen?)

Morgen is het hier een provinciale feestdag (tja, die Spanjaarden verzinnen vanalles om maar een vrije dag te krijgen). Het is de dag van Castilla y Leon (onze provincie). Roel heeft dus morgen lekker een dagje vrij.
Heeft hij ook wel nodig want zondag staat hem nog wat te wachten.
Samen met een Britse vriend, Simon, heeft Roel zich ingeschreven voor een 20 km off-road hardloopwedstrijd bovenin de bergen...
Zoals Simon terecht zegt: "CRAZY WINETASTER" :D

We hebben in ieder geval heel veel zin in het komende (lange) weekend!

Hasta luego!

Roel y Ingrid

p.s. ook nog wat foto's van onze wandeltocht...

• 22 April 2010 - 13:48

Chantal:

Nog bedankt voor de snelle, maar gezellige skype! Als het goed is zijn jullie pap en mam er nu dus heel veel plezier en doe ze de groetjes! En god dank is Bo weer aan de betere hand. Volgende x zal ik Flippy op bezoek sturen met een fruitmandje!
    O, ja mocht het nu niet lukken met KA ik heb nog een gele volvo haha

Geniet samen daar!

• 22 April 2010 - 15:30

Judith:

Lekker zonnige foto's bij het wandelen!! We zouden bijna jaloers blijven, maar komende zondag wordt het hier ook ruim 20 graden :-)!!
    Nog even volhouden met Ka en dan is het dadelijk een echte Spaanse auto...
    Veel plezier het komende weekend met pap en mam.
    Groetjes!!

• 22 April 2010 - 16:18

Till:

Jullie hoeven je niet te vervelen hoor ik wel. Zo raak je steeds meer ingeburgerd. Heel veel plezier dit weekend met je ouders Ingrid. En Roel natuurlijk ook.

Groeten uit Lithoijen

• 23 April 2010 - 07:11

Maartje:

Ha Ingrid, via de site van Chantal kom ik op jullie site terecht. Ziet er goed uit daar!! Heb jij ook al allemaal leuke dingen te doen?
    Groetjes Maartje

• 24 April 2010 - 05:54

Remco En Corine:

tja, wat een pech met die vulkaan. fijn dat je ouders dan dit weekend al opnieuw kunnen langskomen! geniet van jullie weekendje.
    fijn dat de Ka door de keuring is, wat een gedoe zeg allemaal.
    tja en 20 km rennen, Crazy Winetaster daar kan ik me wel in vinden.
    tot snel

• 26 April 2010 - 09:37

Ilse:

Hallo!!
    Hoe was het bezoek van afgelopen weekend? Hebben jullie het leuk gehad? En hoe ging het met de 20km hardlopen? Ingrid en haar ouders hebben je vast goed aangemoedigd als echte cheerleaders! ;)
    Fijne week gewenst!!
    Groetjes, Ilse

• 30 April 2010 - 17:17

May En Corry Derks:

Hallo Roel en Ingrid,

Nog bedankt voor de gezellige dagen in Ponferrada en de mooie bergwandeling. Volgens ons kun je beter wandelen dan hardlopen in de bergen (of niet Roel?). Zeer zeker voor herhaling vatbaar. We hebben lekkere wijn van Dominio de Tarres gedronken.
    Groetjes papmambo

• 04 Mei 2010 - 20:12

Marijke:

Hallo Roel en Ingrid.
    weer even afgestemd naar jullie.Leuke foto's weer om te zien. het gaat goed naar ik van ons Corry hoorde.Ze hadden het weer leuk gehad bij jullie al had je een week langer dan verwacht. Het was toch een geluk dat het een zonniger weekend was. Het gaat met mij met kleine beetjes vooruit maar nog veel therapie. Dit jaar is ook belangrijk voor mij. Kom je in juni als Lizette en chiel trouwen? Het gaat jullie saampjes weer goed en de groetjes van uit Zeelandia ook van onze kids!!