De zomer is begonnen!! - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu De zomer is begonnen!! - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

De zomer is begonnen!!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 April 2010 | Spanje, Ponferrada

Eindelijk is het dan zover, de zomer is begonnen!!! Het is om 19:00 uur nog 25 graden. Heerlijk om 's avonds nog even een terrasje te pakken of een beetje bruin te worden.
Iedereen leeft buiten en het echte Spaanse leven is dus begonnen.
Eerst nog even terug naar afgelopen week...

We kregen bezoek van de moeder van Roel en Chris.
Ze zijn een hele week hier gebleven en hebben dus heel wat van de regio kunnen zien.
Zoals een processie, wat dorpjes, de bergen, kastelen en kerkjes....en natuurlijk wat barretjes.
Het werd zelfs heel avontuurlijk toen we zonder benzine bovenin de bergen stonden.
De benzinemeter liep bergop toch wat sneller terug dan gedacht :D
Helaas was er geen tankstation in de bergen te bekennen.
Gelukkig is één van onze Britse vrienden ons vanuit Ponferrada komen redden met een tankje benzine!
Het weer werd steeds beter en ze zijn dan ook wat gebruind hier vertrokken.

Inmiddels hebben we ook ons terrasje mooi kunnen inrichten (Till & Chris bedankt!!)
Morgen staat ons een grote uitdaging te wachten. We gaan 20 km wandelen in de bergen.
We hebben de route bekeken en het wordt heeel veel klimmen (en spierpijn dus). Eigenlijk mogen we niet klagen, want één van onze Britse vrienden gaat de route hardlopen :S
Maar eerst nog iets anders waar iedereen het hier over heeft Barcelona-Real Madrid.
Vanavond gaan we dus als echte Spanjaarden voetbal kijken in de kroeg.

Verder gaat alles uitstekend met ons, we vermaken ons prima en kijken al weer uit naar het volgende bezoek.
Komend weekend zijn de ouders van Ingrid hier in Ponferrada.
Voor hun, gezien de gemaakte camino-de-Santiago-tocht, bekend terrein.
Hopelijk gaat het met iedereen in Nederland ook goed en we zullen wat zonnestraaltjes jullie kant op sturen!

Hasta luego!

Roël y Ingrid

• 10 April 2010 - 19:49

Ilse:

Hallo!!
    Wat een avonturen beleven jullie zeg!! Volgende keer toch maar een extra jerrycan benzine meenemen als jullie een dagtochtje in de bergen plannen... ;)
    Al met al vermaken jullie je in elk geval prima zo te horen en leuk dat Till en Chris op bezoek zijn geweest!
    Veel plezier maar weer en geniet van het heerlijke weer (op het moment dat ik dit typ, zit ik in de achtertuin bij een dovende bbq, maar een gloeiend hete stookpot :))!
    Lieve groetjes, Ilse

• 10 April 2010 - 23:23

Heidi:

Leuk berichtje & foto's!
    Kom net terug van de clubavond, was ook erg gezellig!
    Het is hier nu rond het vriespunt (half twee 's nachts) dus wij kunnen ZEKER wel wat zonnestraaltjes gebruiken :-) stuur maar deze kant op!
    Ook staat met volgende reisje naar jullie weer gepland, heb er nu al in in... kom in op jullie net ingerichtte terrasje bruin worden :-)
    Succes met wandelen morgen, ik skype wel ff om te vragen de eindstreep is behaald en hoeveel blaren dat heeft opgeleverd!
    Groetjes en tot snel!

• 11 April 2010 - 09:26

Chris En Till:

Ha Ingrid en Roel,
    We hebben een heerlijke week gehad bij jullie. Wat zitten jullie daar mooi zeg! Gezellig in de stad met zoveel moois eromheen. En dan nog de leuke mensen die jullie daar al hebben leren kennen. Bedankt voor jullie gastvrijheid, we komen graag af en toe nog eens een weekendje langs.
    Veel liefs uit Holland en veel plezier met jouw ouders Ingrid.

• 11 April 2010 - 11:30

Judith:

Hey Ing en Roel,
    als jullie dit lezen zijn jullie weer terug van de wandeling. Ben erg benieuwd hoe het gegaan is!
    Nu al zomer bij jullie, heerlijk!! Kom maar op met die zonnestraaltjes richting hier.
    Hmmm, zonder benzine in de bergen staan. Het is dus maar goed dat toen ik er was we vooraf wel zijn omgedraaid om nog te gaan tanken ;-).
    Tot snel weer op de Skype!
    Groetjes!!!!

• 11 April 2010 - 12:23

Steef Y Pol:

Hola Ingrid y Roel,
    Divertido de leer como vivis el comienzo del verano. Aqui solo la primavera ha comienzado (begonnen?). Por el momento hace sol, pero la temperatura solo hace doce grados. Steef trabaja mucho en el jardin. Los arbustos de uvas ha recortado. Tambien la lechuga, la espinacas y las cebollas esta sembrado. El miercolos que viene Steef y nuestro nieto Jasper (siete anos)va plantar las papas. Como es el trabaja de Roel? Ha iniciarse en el nuevo trabajo? Saludos,
    Pol y Steef

• 12 April 2010 - 08:04

May En Corry Derks:

Hola Roel Y Ingrid,

De rest gaat in het Nederlands hoor! Gisteren de vlucht bevestigd dus vrijdag komen we eraan. Nog iets dringends nodig (hamkaas, frikandellen?!). We horen het nog wel anders hasta viernes. May en Corry Derks

• 14 April 2010 - 19:08

Marlene:

Het ziet er prachtig uit daar. Leuk hoor. Ik heb bewondering voor jullie aanpassingsvermogen daar. Het klinkt allemaal heerlijk. Ga zo door. Lieve groet,
    Marlene

• 14 April 2010 - 19:08

Marlene:

Marlene

• 21 April 2010 - 07:22

May En Corry Derks:

Ha Ingrid en Roel,

Alles zijn gangetje in Espana? We komen er bijna aan.
    Gisteren nog een ware Picasso geschilderd in het steunpunt hier in Landhorst.
    Groetjes mama