Daar gaat ze... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu Daar gaat ze... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

Daar gaat ze...

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 Maart 2010 | Spanje, Ponferrada

Een paar dagen geleden is Ingrid met Judith mee terug naar Nederland gegaan. We hebben leuke nieuwe dingen gedaan en gezien.
Zo zijn we niet alleen naar de leukste barretjes geweest en goed gegeten, maar hebben we ook een heel mooi oud bergdorpje bezocht met een 10de eeuwse Moorse kerk/kapel. Dit dorpje bevindt zich in de 'stilte vallei' waar heel mooie bergtochten gemaakt kunnen worden. Bijvoorbeeld naar een grot met een mythe met een altaar. Het uitzicht vanaf hier zou geweldig mooi zijn geweest als het niet zo mistig en regenachtig was geweest...
Aan het eind van de middag moest Ponferraldina tegen Palencia voetballen in het stadion van Ponferrada. Gelukkig kun je gewoon kaartjes aan de kassa kopen net voor de wedstrijd, als je het loket(je) kunt vinden tenminste. Het is dat iemand gebukt naar de muur stond waar een klein luikje te zien was en wegliep met twee kaartjes in zijn hand. hahaha! Het stadion zat zo goed als vol en de sfeer was geweldig! Helaas geen spannende wedstrijd, 0-0.
Na deze intensieve dag hadden we behoorlijke honger gekregen en zijn we de Taverne gaan eten, heel veel voor weinig! Inclusief wijn natuurlijk!

De maandag zijn we naar Villafranca del Bierzo gegaan om Judith te laten zien hoe mooi het dorpje is waar haar ouders hebben overnacht op weg naar Santiago. Hierna zijn we naar MolinaSeca gegaan, nog een mooi dorpje hier in de buurt, vlak bij Bembibre. Natuurlijk zijn we toen weer in Molina Real gaan eten! Die middag moest ik werken en zijn Ing en Judith naar het grote winkelcentrum gegaan in Ponferrada.

Nu zit ik hier alleen, Judith en Ingrid zijn terug naar Nederland. Het huis is wel leeg zo..en stil. Het lijkt heerlijk om alleen te zijn en je eigen dingen te kunnen doen, maar als ik thuis kom valt er toch een gat. Geen lieve schat die tussen de middag lekker wat te eten heeft klaargemaakt en ´s avonds is het veel te stil en leeg in huis. Wij gaan altijd samen op onderzoek uit naar leuke dingen om te doen of te bezoeken, samen het avontuur aangaan...Je droom leven in je eentje is toch niet zo leuk.
Ik mis je lieve schat!!!
Hopelijk geniet je van je tijd bij je familie, vrienden en Bo! Nog twee weekjes lief, dan kom ik je ophalen van het vliegveld!

Volgende week 21-26 maart zal ik in Barcelona zijn. Daar moet ik op een beurs staan: Alimentaria. Is wel spannend en lijkt me heel interessant. Ik vertrek met de nachttrein, wel zo comfortabel met ligbed.

De foto´s zullen nog volgen, deze mag ik nog ontvangen van Alex en Judith...(hint)

• 13 Maart 2010 - 14:48

Marieke:

Nog twee weekjes...

• 15 Maart 2010 - 08:11

Ilse:

Aaaah, wat een liefde! Ja, het zal wel even wennen zijn nu je weer eventjes alleen bent. Natuurlijk ken ik Ingrid verder niet, maar ze zal vast fijn gezelschap zijn als ik dat zo hoor!
    Nog twee weekjes, denk je dat je dat redt? ;-)
    Succes op de beurs!
    Groetjes, Ilse

• 17 Maart 2010 - 16:21

Jasper (SAR):

Dat is een lief berichtje zeg! Volgens mij hebben jullie 't daar hartstikke goed. Gaaf!!

• 27 Maart 2010 - 10:13

Papa En Mama:

Hallo Roel en Ingrid,

Als je dit leest zal Ingrid weer terug zijn in Spanje. Wij denken wel dat ze twee en een halve week genoten heeft van Holland! Nou Roel als wij het zo beluisterd hebben, is de beurs wel een succes geweest. Natuurlijk vermoeiend maar wel weer een mooie uitdaging. Wij wensen jullie een mooie tijd samen en tot over 3 weken.
    Groetjes papmambo