Onze Spaanse Droom deel II - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu Onze Spaanse Droom deel II - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

Onze Spaanse Droom deel II

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 Oktober 2010 | Spanje, Ponferrada

Gelukkig valt er nu goed nieuws te melden!!

Onze droom krijgt een vervolg....

Na een succesvolle sollicitatieronde door héél Spanje, bleken wij toch
erg gewild te zijn :)

Roel kan inmiddels kiezen uit twee banen bij bodega´s. Eentje bij
Valladolid en eentje bij Burgos.
Terwijl Ingrid inmiddels ook twee banen heeft weten te scoren!! Eentje
in Gijón bij Du Pont en eentje bij Zara in A Coruña.

De contracten moeten nog getekend worden, maar we gaan in ieder geval
kiezen voor een Spaanse kerst.
Zoals het er nu naar uitziet gaat Roel werken voor de bodega Hiriart
in Cigales (Valladolid) en Ingrid voor Du Pont in Gijón.
Roel zal de export voor deze kleine bodega op gaan zetten en Ingrid
zal op de inkoopafdeling van een multinational gaan werken en de
inkoop gaan verzorgen voor de vestigingen in Dordrecht en Mechelen.

We willen graag in de buurt van Gijón gaan wonen. Roel heeft de
mogelijkheid om thuis te werken, dus hij zal eens per week naar de
bodega afreizen...

Voor de bezoekers onder ons. Er kan gevlogen worden op Valladolid met
Ryanair en 4x per dag gaat er een rechtstreekse busverbinding van het
vliegveld naar Gijón. Mooi weer kunnen we daar niet altijd garanderen,
maar wel lekker aan zee!

Helaas is ons bezoek (Coen, Greetje, Remco & Corine) vanmorgen weer vertrokken, na een zeer gezellig weekendje in Ponferrada. We hebben een pepernoten voorraad en hebben afgelopen weekend voor de komende week genoeg gegeten en gedronken :)

Vrijdag komt er weer nieuw bezoek. De moeder van Roel, Chris en twee vrienden komen onze kant op. Ook erg leuk natuurlijk!

Verder zijn we erg blij met alle leuke berichtjes en steun die we de
afgelopen tijd hebben gekregen, bedankt daarvoor!!

Wij gaan er nu wat bubbels op drinken en dan snel op zoek naar een
leuk huisje in het noorden van Spanje...

Veel liefs,

Roel & Ingrid

• 25 Oktober 2010 - 18:56

Ilse En Gordon:

PROOST!! ;-)

• 25 Oktober 2010 - 19:04

Coen En Greetje:

net thuis, en nu lopen we de bubbels al mis!

Super nieuws!
    wij vonden het ook een geweldig weekend, vanaf morgen beginnen we aan een voorlopige ramadan.

Succes met de huizenjacht,hopen dat die net zo goed in de smaak gaat vallen als het mooie stekkie waar je nu zit! (en hopen dat je daar ook logees kan ontvangen;).

x Coen en Greetje

• 25 Oktober 2010 - 19:44

María Luisa:

Me alegra muchísimo de que hayaís conseguido trabajo . Casa en la costa ??? Ya claro , guardad un poco de marisco para los que vayan a visitaros . La costa es preciosa y la gente muy noble.
    Yo Ya sabia que lo conseguiríais , estaba segura Roel es muy bueno como vinologo y además tienes una intuición que los españolitos no tienen . Y Ingrid me parece que el trabajo te va a dar mucha satisfacción , ya dirás como te va. Pero lo que quiero decir es : Gracias por las buenas noticias .
    En Holanda ha empezado el invierno de verdad. Hoy había hielo en el cesped y el sol no se ha dejado ver .
    De nuevo ! Muchas felicidades por esos proyectos y ya mandaréis la dirección para mandaros una postal de navidad.
    Un beso a los dos
    María Y Benny

• 25 Oktober 2010 - 20:12

Dorien:

Hey Roel en Ingrid,

Goed om te horen dat er toch een vervolg gaat komen voor jullie! En allebei een baan, super! Heel veel succes met alles, leuk om jullie via de berichtjes te kunnen blijven volgen. Cheers!

• 25 Oktober 2010 - 20:59

Hei:

Proficiat ex-Koos en ex-Toos!!!
    Het is jullie zeker wel gegund!!!
    Zoeken jullie wel weer een huisje met zo'n mooie logeerkamer :-) alhoewel Joost en ik ook een mooi logeerbed van de decathlon hebben liggen :-)
    Zodra jullie in jullie nieuwe stulpje trekken komen we meteen weer kijken hoor!!! Misschien dus wel een spaanse kerst?!?!?
    Veel succes het tekenen van contracten & huizenjacht :-)
    Liefs Hei

• 26 Oktober 2010 - 10:03

Steef En Pol:

Goed om dit te horen. Gefeliciteerd en succes in de nieuwe banen.
    Hartelijke groeten.

Pol en Steef

• 26 Oktober 2010 - 18:05

Marieke GvK:

Hoi Roel en Ingrid,
    Heel fijn voor jullie dat jullie De Spaanse Droom kunnen blijven vervolgen nu jullie beiden weer een baan op het oog hebben!
    Groetjes van Marieke uit Schaijk

• 27 Oktober 2010 - 03:45

Richard S:

Fijn om te lezen en een hele geruststelling dat het lot jullie weer goed gezind is! Een toost is wel op z'n plaats. Blijvend genieten van al het moois dat het leven onder de spaanse zon jullie te bieden heeft!
    Groetjes, Richard

• 27 Oktober 2010 - 09:27

Chantal:

Als het goed is zijn jullie vandaag op huizenjacht... Heel veel succes iig en nogmaals GEFLICITEERD met het goede nieuws!! Hoeveel procent van de Spaanse bevolking is ook al weer werkloos.. En jullie flikken het gewoon beide om 2 banen te scoren! Goed bezig!
    x

• 27 Oktober 2010 - 17:45

Papmambo:

Hallo Roel en Ingrid,

Het zonninge Spanje ziet er voor jullie gelukkig weer zonnig uit. En voor ons is een reisje Spanje natuurlijk altijd leuk. Succes bij het zoeken naar een appartementje met logeerkamer!

Groetjes papa mama en een poot van Bo

• 30 Oktober 2010 - 17:39

Mirella:

Wauw wat geweldig om te lezen!!! Wat super dat jullie op deze manier toch jullie droom kunnen voortzetten!!!
    Heel veel geluk en succes.
    Mirella Toni en Chun

• 06 November 2010 - 10:01

Gerard:

Hey Roel en Ingrid,

Ik heb even heel jullie site doorgeploegd. Er is veel gebeurd zeg!!

Goed om te lezen dat nu alles goed is gekomen en dat jullie lekker door kunnen daar. Dat zal inderdaad een opluchting zijn!!

Heel veel succes met jullie nieuwe banen en veel geluk met de zoektocht naar een nieuw (t)huis!!

Het ga jullie goed!!

Groeten Gerard.