Tijd voor een update... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu Tijd voor een update... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 September 2010 | Spanje, Ponferrada

Het is hoog tijd voor een update, want ons laatste verhaaltje is al
weer een paar weken geleden.

Ons bezoek aan Nederlands was erg leuk. Veel mensen gezien en bezocht,
waardoor we eigenlijk geen tijd hadden om vakantie te vieren.
Dus we kwamen moe maar voldaan weer terug in het warme, warme Spanje.
Er is hier de afgelopen maanden geen druppel regen gevallen en de
temperatuur was iedere dag rond de 35 graden.
Lekker weer om bij een riviertje te gaan liggen om wat verkoeling te zoeken.

20 augustus kwamen de zus van Ingrid (Judith) en Franklin gezellig een
weekendje hierheen!
Lekker bij de rivier gelegen (met ijskoud water!), veel barretjes
bezocht en een nachtbarbeque gehouden.
Een bosbrand op de berg dicht bij de stad zorgde nog even voor wat
spanning en sensatie, maar gelukkig viel het allemaal mee.

Verder gaat het allemaal zijn gangetje. Ingrid is nog druk aan de
studie en voor Roel begint de wijnoogst bijna.
Eergisteren zijn hier de eerste regendruppels gevallen, wat helaas
gepaard ging met enorme onweer :(
Een enorme klap zorgde ervoor dat het brandalarm in ons
apartementencomplex afging. Helaas wist niemand hoe het alarm uit
moest.
Dus hebben we 3 uur in bed naar het brandalarm kunnen luisteren...de
piep is nog steeds niet uit onze oren!!

Afgelopen weekend hebben we meegedaan aan een hardloopwedstrijd en zijn we gaan kamperen in Burbia.Een kleine camping ergens waar Jezus zijn schoenen heeft verloren (dat
is hier de uitdrukking voor 'middle of nowhere')). De camping werd beheerd door een oud mannetje dat achter de receptie lag te slapen.
Maar het was er prachtig, middenin de bergen en met een kraakhelder (koud)
meertje bij de camping.
Natuurlijk mochten de bbq en een lekkere fles wijn niet ontbreken!

Het is nu aftellen naar 17 september, dan komen de andere zus van
Ingrid (Heidi) en Joost naar Spanje.
We gaan dan lekker samen op vakantie naar Sevilla!! We hebben er in
ieder geval al heel veel zin in!! :D

Hasta luego!

Roel y Ingrid

• 04 September 2010 - 09:58

Judith:

Hey,
    Leuk!!! Weer een update!

Haha..verkoeling bij het meertje zoeken lukt wel ja, als je gaat zwemmen...brrr, krijg nog de bibbers als ik aan het koude water denk! Gelukkig was het heerlijk zonnen aan de kant! Het is in ieder geval een erg leuk en gezellig weekend geweest!

Fijn hoor zo'n brandalarm, kan je aardig tureluurs maken.... maar nu weet je wel heel zeker dat hij goed werkt!!

Hoe is het met je spierpijn afgelopen ;-)?

Tot op de Skype :-)!!

Groetjes vanuit Venhorst!!

• 04 September 2010 - 17:08

Stephanie:

Hey ingrid,
    Leuk om weer een verslagje te lezen. De volgende keer in nl moeten we echt even afspreken hoor...
    Ik zie linda volgende week zondag, dus miss prikken we dan wel een aantal data, maar dat hoor je dan meteen!!!

Succes met de studie en alvast een fijne vakantie!

Xxxx

• 04 September 2010 - 18:47

Franklin:

Olla!

Het was heel leuk geweest bij jullie in Spanje! Nu heb ik ook een beter beeld bij de verhalen. De barretjestocht vond ik natuurlijk ook leuk!
    Schrikt de duo penotti foto geen lezers af??

Hasta pronto!

en alvast veel plezier in Sevilla!

• 04 September 2010 - 19:41

Papa En Mama:

Hallo Ingrid en Roel,

Leuke foto's vanuit het zonnige Spanje.
    Vandaag zoals gewoonlijk frietjes gegeten. Vanavond is het harde kernfeest in Landhorst en volgens plan zijn wij 1 oktober in Ponferrada.

Groetjes papmambo

• 05 September 2010 - 06:41

Corine:

goedemorgen,
    leuk om jullie verhalen weer te lezen! jammer dat ik jullie maandag gemist heb op skype, maar ja mijn nieuwe petekindje ging voor hahahah. leuk zo'n middernacht bbq, ben bang dat t daar eind oktober te koud voor is?
    leuk dat we dan ook zien waar al jullie leuke verhalen zich afspelen.
    gisteren lekker gegeten met alex en ellen.
    tot skype/ mail

x

• 05 September 2010 - 11:49

Hei:

Leuke foto's van jullie campeerweekendje (die van met Ju & franklin had ik natuurlijk al gezien) :-)
    Dat is dus jullie tentje voor Sevilla? NICE, wij hebben er ook al mega zin in!!! nog minder als 2 weekjes!
    Eindelijk is het hier in nl ook een beetje zonnig!
    Zoek maar vast een leuk tappasrestaurantje & barretje voor als wij weer in Spain zijn :-)
    Moeten natuurlijk ook nog even met Joost naar de Bodegon, die Sangria mag je niet missen :-)
    Lekker gezwommen vandaag?
    Tot skype!
    Groetjes uit de Snavelbies!

• 06 September 2010 - 09:41

Greetje En Coen:

Hoe Roel en Ingrid!!

Uh, als eerste: wat bedoelen jullie bij die laatste foto met het onderschrift: ontzettend mooi daar!?
    Verder, leuk van jullie te horen, minder om te horen hoe mooi het weer daar nogsteeds is! hihi

Veel plezier vanaf de 17e! en heeel erg bedankt voor jullie verjaardagsvoicemail en email, reactie volgt snel!

x Coen en Greetje

• 13 September 2010 - 16:45

Ilse:

Nee, ik ben jullie niet vergeten hoor...uiteindelijk dan... Was idd wel vergeten dat er een nieuw verhaaltje te lezen was, maar ja, beter laat dan nooit!
    Fijn te lezen dat jullie het zo leuk gehad hebben in NL. Hoewel ik het nog altijd jammer vind Roel zijn wijnadviezen te moeten missen. Koop nu zelfs vaak mijn wijn bij de Gall&Gall... Sorry!! ;-)
    Die camping ziet er geweldig uit!! Als wij ook eens op kampeertocht gaan naar Spanje, dan zullen we bij jullie informeren waar we precies naartoe moeten. Afgelopen augustus zijn we naar Zwitserland geweest; ook erg mooi maar het weer in Spanje is denk ik wel wat beter. :-)
    Geniet nog even van de zomerzon en tot de volgende keer!
    Groetjes, Ilse

• 20 September 2010 - 18:07

Steef Y Pol:

Hoi Roel en Ingrid,

We zijn wat laat met onze reactie op jullie laatste update. Dat komt omdat we zelf met vrienden twee weken op herfstvakantie op de Veluwe zijn geweest. In tegenstelling tot het weer bij jullie was het hier niet al te best, maar we hebben ons toch uitstekend vermaakt. Gelukkig voor jullie dat die bosbrand meeviel want we hebben begrepen dat elders in Spanje wel grote bosbranden zijn geweest. Door het slechte weer hier moeten we er wel voor vrezen dat onze wijnoogst dit jaar niet al te best zal zijn. De Phoenix druiven zijn nog zuur en zullen bij de heersende temperatuur niet erg meer rijpen. Met de Schonburger ziet het er iets beter uit, maar in diverse trossen zitten rotte vruchten. Wat betreft de oogst van vorig jaar hebben we helaas ook moeten vaststellen dat de wijn erg zuur smaakt, nog net geen azijn. Wel valt er op de achtergrond toch nog iets van een redelijke smaak te constateren. Wellicht dat door het bewaren de smaak toch nog iets beter wordt (is in eerdere jaren ook wel eens gebleken). Jammer dat we jullie niet hebben kunnen ontmoeten toen jullie in Nederland waren. De volgende keer toch ff de Oijenseweg aandoen. Hartelijke groet,
    Pol en Steef