Getuigen gezocht... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu Getuigen gezocht... - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

Getuigen gezocht...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Februari 2010 | Spanje, Ponferrada

Getrouwd!! Nou ja, bijna dan :D

Op donderdag kwam ons bezoek (Heidi en Joost) aan op aeropuerto Valladolid, Ingrid heeft ze opgehaald.
Veel tijd om uit te rusten hadden ze niet, want vrijdagochtend stond er al een belangrijke taak te wachten....
Om ziekenfondstechnische redenen was het hier makkelijker als we ook 'officieel' bij elkaar hoorden.
Je kunt hier trouwen of een 'pareja de hecho' worden, dat laatste is hetzelfde als trouwen, maar alleen geldig in de gemeente waar je woont.
Maar om een pareja te worden moet je wel 2 getuigen hebben!!
Op vrijdagochtend hadden we dus een kleine ceremonie aan het bureau van de plaatselijke ambtenaar en moesten we allemaal handtekeningen in een groot boek (van Sinterklaas?) zetten.
(Qua digitalisering lopen ze een beetje achter, dus een register in een groot boek is hier heel normaal)

Na de zware taak te hebben verricht kon het feest beginnen!
We hebben flink geshopt, zijn naar Las Medulas geweest (enig die helm en het haarnetje), het kasteel van Ponferrada en Cornatel bezocht en Heidi heeft met Roel, Simon en Oscar in de bergen hardgelopen.
Verder hebben we uiteraard wat leuke restaurantjes en barretjes bezocht.
Hier werd ook carnaval gevierd, weliswaar niet zo uitbundig als in Nederland, maar toch leuk om het mee te maken.
Dit weekend wordt in de dorpen carnaval gevierd, dus we gaan het zodadelijk weer dunnetjes overdoen in Bembibre....

Helaas is het bezoek nu weer vertrokken, maar gelukkig komen er snel weer wat mensen deze kant op!
Volgend weekend krijgen we een weekend bezoek van Alex & Ellen, we kijken er al naar uit!!

Muchos saludos,

Roel y Ingrid

• 20 Februari 2010 - 10:47

Franklin En Judith:

Hey!!

Nog een keer.. Gefeliciteerd!! Als man en vrouw door het leven in Ponferrada... in Nederland dus nog steeds vriend en vriendin!
    We hebben de mooie verhalen ook al van Heidi en Joost gehoord..nu moeten we de foto's nog bekijken!
    Tot snel!

Groetjes van ons

• 20 Februari 2010 - 16:50

G&C:

Wauw! van Harte Gefeliciteerd!

Man en vrouw! als we dat hadden geweten hadden we de platte kar bij Jasper even geleend om jullie mee op te halen om te vervoeren naar de ceremonie.

Veel liefde samen toegewenst!

x Coen en Greetje

• 21 Februari 2010 - 13:16

Steef En Pol:

!Felicidades! Suponemos que vosotros relación no garda cuando vais del uno pueblo (o ciudad) del otro.Los fotos sugieren que vosotros aspecto garda bastante del uno sitio del otro.
    Saludos,

Pol y Steef

• 21 Februari 2010 - 14:25

Ilse:

Oooh, wat leuk!! Van harte gefeliciteerd allebei!!! Veel geluk en liefde gewenst voor nu en in de toekomst!
    Lieve groetjes, Ilse

• 21 Februari 2010 - 21:11

Suzan:

Hey!

ik lees dit bericht nu pas, gefeliciteerd joh:D!! Erg leuk:D
    Tot snel!

Groetjes, Job en Suzan

• 22 Februari 2010 - 10:41

Omapa:

ga zo maar door geniet maar proficiat

• 23 Februari 2010 - 13:22

Papa En Mama:

Hallo Roel en Ingrid,

Mooie foto's van de carnaval en het nieuwe "echtpaar". Veel geluk saampjes en we zien je vlug!

Hasta luego Adios.
    Papa en mama

• 23 Februari 2010 - 13:34

Chantal:

Ik ga het gewoon nog een keer proberen.. Zojuist was ik klaar valt het internet weg dus als je er nog een krijgt sorry...

Maar moet ik nu meneer en mevrouw zeggen? Of is het nog gewoon Ing en Roel? Super dat jullie het zo naar je zin hebben gehad met Heidi en Joost! Wij liepen een dagje voor op schema en wilde een alternatieve route nemen, maar kreeg jullie niet te pakken!

Nou geniet! Succes met Spaans leren Ingie,misschien kun je mij wat leren.. Want Engels kennen ze hier niet!

Kus Chantal

• 24 Februari 2010 - 20:18

Ivonne:

Ha Ing! Hoefde je verhaal al niet meer nauwkeurig te lezen want was al helemaal op de hoogte van Heidi! Uhm.....maar ik heb iets gemist geloof ik....wanneer was het vrijgezellenfeestje???? Of gaan we dat nog houden, haha!!! Balen dat de data die ik kan bij Heidi of bij jullie niet uit komt/komen. Heidi en ik gaan na de vakantie eens samen in de agenda's snuffelen, dus komt goed, je hoort het z.s.m.! Succes met Spaans leren en het onderzoeken van nog meer leuke eettentjes, staptentjes en shoptentjes want ik kom jullie snel opzoeken!!! xies

• 25 Februari 2010 - 09:21

Arie Nelly:

Roel en Ingrid,hartelijk gefeliciteerd en samen heel veel geluk.Kijk toevallig even op jullie site hoe het gaat, maar hoef nu niets meer te vragen. Geniet ervan en veel succes met alles!!

• 01 Maart 2010 - 13:35

Marijke :

Hallo Roel en Ingrid. Heb ik iets gemist!!! Leuk hoor, zo onverwacht in het Huwelijk getreden. Gefeliciteerd en wens jullie alle geluk van de wereld samen toe. Als wij komen is het kerkelijk huwelijk zeker en kunnen wij dan samen getuigen!!! Leuke foto's van het carnaval. Dat kennen ze daar dus ook. Groetjes en geniet van al het moois. Marijke Bongers.

• 02 Maart 2010 - 21:18

Dorothé:

PARDON??? Ik hoorde al zoiets, maar is ons nu echt een vrijgezellenfeestje en een huwelijk door de neus geboord? Dat kan dus niet he?!

Kom maar eens heel gauw naar Nederland om dit weer een beetje goed te maken!!!

Ik zie Ingrid in ieder geval de 11e!!!! JEUHEUJ

liefs