Eindelijk weer samen! - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu Eindelijk weer samen! - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Ingrid Derks - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer samen!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

19 Januari 2010 | Spanje, Ponferrada

Ja, ja…ook ik ben in Spanje gearriveerd!
Roel stond me al op straat op te wachten en we waren héél blij elkaar weer te zien.
We hebben in totaal twee dagen gereden. De eerste dag tot Bordeaux en daarna naar Ponferrada.
Ka was helemaal volgepropt. Er kon meer in Ka als verwacht, maar er was dan ook echt geen plekje meer vrij. Gelukkig bleken de bagage en de hoge bergen een peulenschil voor Ka!

Mijn vader is maandag nog hier gebleven en is vanmorgen vertrokken.
We zitten nu in ons huisje. Het is echt een prachtig appartement, middenin het centrum.
Het is alleen nog niet helemaal af. Vandaag is de keuken geplaatst en heb ik wat puin proberen te ruimen. Jullie hebben één geluk, de grootste kamer is de logeerkamer!!

Het adres van ons huisje is:
Calle Camino de Santiago 30-1B
24400 Ponferrada

Gisteren zijn we voor Spaanse lessen op pad geweest en morgenavond kan ik beginnen! De lessen zijn voor immigranten en worden vanuit de overheid (gratis) gegeven.
Eerst nemen ze een test af om mijn huidige niveau te bepalen (A1), helaas is de klas op een veel hoger niveau (B1). Het zal dus flink aanpoten worden voor mij.

In de tussentijd is Roel flink aan het werk en begint hij zijn draai te vinden op de bodega.
De siësta bevalt goed, tussen de middag komt Roel naar huis. Wel fijn zolang ik nog thuis zit.

We hebben helaas nog geen internet in ons huisje, hopelijk kunnen we dit snel geregeld krijgen. In ieder geval proberen we weer snel van ons te laten horen!!

Hasta luego,

Roel y Ingrid

• 19 Januari 2010 - 14:16

Ilse:

Fijn dat jullie weer samen zijn!! Geniet ervan!!

• 19 Januari 2010 - 15:21

Alex En Ellen:

Kijk zo hoort het, weer lekker bij elkaar. Goed om te horen dat de reis ook goed is verlopen. Zorg inderdaad maar dat je snel internet krijgt. Dan kunnen we jullie weer spreken op de skype.

• 19 Januari 2010 - 15:24

Mam En Chris:

Hallo Ingrid en Roel,
    Fijn dat jullie weer samen zijn! En mazzel dat je gratis spaanse les kunt volgen, Ingrid. Je fiets is heel aangekomen in Lithoijen, zelf was ik daarentegen geradbraakt..! Wel goed voor mijn conditie. We hopen dat jullie snel je draai daar kunnen vinden, het duurt wel even voor je weer vertrouwde vrienden gemaakt hebt. Maar dat gaat jullie lukken! Heel veel groeten ook van Chris en tot hoors.Veel liefs van Till

• 19 Januari 2010 - 20:16

Hilke:

Hey Roel en Ing!

Das fijn weer saampjes te zijn! Goeie reis achter de rug duz?!
    Enjoy en suc6 met alles daarginder! Ik blijf jullie natuurlijk volgen!

X Hil

• 20 Januari 2010 - 08:08

Coen & Greetje:

Hoi Roel en Ingrid!

Goed om te horen dat de hereniging goed is verlopen! Dat Kaatje heeft blijkbaar toch verborgen krachten!
    Jullie appartement klinkt goed, en gatis Spaanse is ook mazzel!

En zolang er nog dingen te klussen zijn in huis, en lessen te leren zijn van een niveau hoger, heb je denk ik voorlopig voldoende aan je hoofd Ingrid!?

Geniet!

C&G

• 20 Januari 2010 - 16:41

Lizette Nillezen:

De verbinding was vanmiddag helaas verbroken op Hyves. Ik heb de foto's van jullie huisje gezien. Het ziet er erg mooi uit!! Veel plezier in het spaanse land!

• 22 Januari 2010 - 21:19

Matthee En Gies:

Heel fijn dat jullie weer bij elkaar zijn!!!
    Mooi Ingrid dat je gratis spaanse les krijgt, dat is toch goed geregeld daar. Ga je nu ook meteen naar een baan zoeken of one thing at the time??? En Roel bevalt het in het spaanse wijnhuis?Hopelijk voelen jullie je snel thuis in jullie droomkasteel...